Liczenie kalorii

Chudnąć można na wiele sposobów. Męczące głodówki, diety eliminujące węglowodany, wykluczające białka lub wykluczające zupełnie tłuszcz. suplementy diety, tabletki, spalacze tłuszczu, okręcanie ciała folią spożywczą z balsamami odchudzającymi.. Możemy tak wymieniać i wymieniać, wokół odchudzania zbudowano wielki interes. A tajemnica tak właściwie tkwi w zastanowieniu się nad tym co i jak spożywamy oraz oczywiście w ćwiczeniach.


Zdrowa, czyli jaka dieta?
Napisał: Bird&Co.
Na podstawie: Bird&Co.
Dieta bez aktywności fizycznej nie da nam wiele, tak samo jak i ćwiczenia bez diety nie pozwolą schudnąć. Owszem odpowiednim odżywianiem możemy sobie wyregulować na przykład przemianę materii, może mieć na nas dobry wpływ ale nie uda się nam chudnąć bez działania ruchem. Tak samo w drugą stronę. Aktywność fizyczna pozwoli nam utrzymać formę, ale bez odpowiedniego żywienia raczej nie będziemy chudnąć - czytaj więcej.

By schudnąć raz na zawsze i bez ryzyka trzeba zrobić to z pomyślunkiem. Samo liczenie kalorii nie zdziała nic. Możemy jeść dziennie ich 1200 lecz jeżeli będą pochodziły z pizzy i chipsów to efekt będzie fatalny. Trzeba przemyśleć to co i jak jemy. Zastanówmy się czy jemy śniadanie. Wszędzie mówią, że to najistotniejszy posiłek dnia, ale jest o tym głośno z tego powodu, że to prawda. Zbilansowane śniadanie dostarczy nam energii, jednocześnie rozbudzi organizm do pracy i będziemy lepiej się czuć. A tracić na wadze się nie da gdy czujemy się źle. Gdy patrzymy w tabele kaloryczne pomyślmy co tak naprawdę jest dla nas dobre. przykładowo gdy idzie o chleb tostowy kalorie są jego głównym składnikiem. Nie ma właściwie żadnej wartości odżywczej, lepiej zamiast niego jeść pieczywo z pełnego ziarna albo nawet zwykły pszenny chleb.

Musimy myśleć o tym co przyjmujemy, aby dostarczać naszemu ciału niezbędnych składników. Węglowodany, białka i tłuszcze są potrzebne, we właściwych proporcjach, więc nie same kalorie są istotne. Tabela kalorii nie powinna być podstawą tracenia na wadze.

Nie możemy zapomnieć o ćwiczeniach - ćwiczenia, które pozwolą ci schudnąć. Nikt nie każe się nam katować. Wyszukajmy jakiś rodzaj aktywności, który będzie dla nas odpowiedni. Dla jednej osoby będzie to bieganie, dla kogoś innego szybki marsz, dla jeszcze innej osoby wspinaczka lub pływanie, a może siłownia i zorganizowane ćwiczenia? Wybór jest wielki, więc tłumaczenie „nie ma nic dla mnie” jest absolutnie bezpodstawne.

Kiedy zaczniemy funkcjonować według dobrych zasad, pozbędziemy się szkodliwych nawyków żadna tabela kaloryczności potraw nie będzie nam potrzebna, bo będziemy mieć ją już w głowie. potrzeba zaledwie miesiąca, żebyśmy zapamiętali ile i czego możemy jeść, by nasze ciało funkcjonowało doskonale.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2016-01-27 11:37:59
Tagi: siłownia, chleb, tłuszcze, węglowodany, białka, suplementy, śniadanie, organizm, tłuszcz